Uitdagend herontwerp

woensdag 6 mei 2015

Toepassen van technologie


Het leren van biomedische kennis en klinisch redeneren staan nog steeds of hernieuwd in de aandacht, onder andere vanwege de toegenomen mogelijkheden van informatie- en communicatietechnologie (ICT). De mogelijkheden om conceptmaps te maken via internetapplicaties zijn divers. Het interactief gebruik van computertechnologie biedt mogelijkheden bij casuspresentatie en scenariotraining. Het gebruik van hypertext ondersteunt de mogelijkheid om flexibel door leerstof heen te gaan op basis van behoefte en vragen van de lerende. Deze mogelijkheden dienen mee genomen te worden in een verdere uitwerking van het onderwijs.

Parallel aan de ontwikkeling van dit herontwerp is een project opgestart genaamd ELLES. E-learning Lesmateriaal voor Effectief Studeren. Dit biedt nog meer de mogelijkheid om out-of-the-box te denken als het gaat om mogelijkheden voor didactische toepassingen van ICT. Om dit binnen het herontwerp verder te prikkelen wordt gebruik gemaakt van TPACK 'the game' (zie blogbericht TPACK).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten